EL POST DE LA NOSTRA LLENGUA

Lacroix rebuznó:
Hola companys,

Només volia deixar constància que ahir vaig poder anar a la manifestació de Barcelona i va ser acollonant !!!!

Jo que estava decebut de l'apatia del pais i del passotisme general, vaig sorprendre'm de veure tanta gent a la manifestació, gent absolutament normal (no eren els radicals ni esquerranosos de sempre) i vaig pensar que en uns quants anys, encara podrem fer alguna cosa de profit.

Al Montilla encara haurem de reconeixer-li una virtut (i només una): que amb la seva manera de fer, la seva grisor i el seu servilisme respecte el PSOE, ha aconseguit despertar una mica el pais i fer-lo reaccionar.

Per una vegada, estic optimista (potser el Carod al 2014 encara es sortirà amb la seva idea d'astronauta... i jo que ho celebraré)

La verdad es que no estiendo que permitan este guetto catalanista en una web en español (que no españolista- aqui solo hablamos de codigos de comunicacion compartidos, que son la base de interaccion de esta web y todas,... ¿saldran hilos en chino o ingles?).
Si quieren patalear los independentistas, que se vayan de esta web a las suyas. avui, e-noticies, vilaweb, etc...

A fer la mà!

Juas! Quina gent... Pero mira que et dic:

Jacques de Molay dijo:
COMO SE OS HA ADVERTIDO EN UN HILO:

EVITAD EL INSULTO A LAS PRIMERAS DE CAMBIO.

De lo contrario, rodarán algunas cabezas.

NO SE CONSENTIRÁ TROLLEAR.

CUALQUIER FORERO "NUEVO" SERÁ SOSPECHOSO DE SER TROLL Y CLON, ASÍ QUE MEJOR QUE MIDA SUS PALABRAS.

Respetad estas cosas y todo irá como una seda.
Aixo si que ho entens oi? Pues vinga, a fotre el camp d'aqui troll dels collons!

PD: La traducció al valencià de Bola de Drac fa plorar al nen Jesús.

OrgasmSEEKER rebuznó:
La verdad es que no estiendo que permitan este guetto catalanista en una web en español (que no españolista- aqui solo hablamos de codigos de comunicacion compartidos, que son la base de interaccion de esta web y todas,... ¿saldran hilos en chino o ingles?).
Si quieren patalear los independentistas, que se vayan de esta web a las suyas. avui, e-noticies, vilaweb, etc...

A fer la mà!
Puerta.

El líder còsmic parlà

Aznar denuncia les "vueltas de tuerca" contra el castellà

L'expresident del Govern espanyol José María Aznar ha afirmat un el segon acte de la FAES en poques setmanes -l'anterior va ser la constitució del nou consell assessor- que "no es posible asumir nuevas vueltas de tuerca en contra de nuestra lengua común, la de todos, como las que se proponen en el País Vasco y Cataluña". "No es aceptable que se niegue el principio mismo de elección a padres y alumnos", ha afegit.

Aznar ha presentat el llibre -juntament amb el president del PPC, Daniel Sirera- sobre "Libertad o Coacción. Políticas lingüísticas y nacionalismos en España" juntament amb els escriptors Xavier Pericay i Valentí Puig. "Al final, resulta que la llamada normalización no era tan normal. Coaccionar no es nunca normal. O no debería serlo", ha afegit alhora que ha criticat "las políticas lingüísticas promovidas por el nacionalismo" a les que ha titllat de "políticas autodestructivas y fracasadas".

El dirigent del PP ha deixat entreveure que és partidari que l'Estat recuperi les competències d'Educació que, en el cas de Catalunya, són exclusives de la Generalitat. "Coincido con todos los que creen llegado el momento de evaluar el efecto de décadas de políticas de supuesta normalización", ha afirmat.

Aznar ha denunciat també, en la seva opinió, "unos nacionalismos radicalizados, intervencionistas e insensibles a les exigencias del respeto a la pluralidad, la igualdad y los derechos inderogables de todo ciudadano español en cualquier parte del territorio nacional".

Font

Catullus rebuznó:
Aznar denuncia les "vueltas de tuerca" contra el castellà

L'expresident del Govern espanyol José María Aznar ha afirmat un el segon acte de la FAES en poques setmanes -l'anterior va ser la constitució del nou consell assessor- que "no es posible asumir nuevas vueltas de tuerca en contra de nuestra lengua común, la de todos, como las que se proponen en el País Vasco y Cataluña". "No es aceptable que se niegue el principio mismo de elección a padres y alumnos", ha afegit.

Aznar ha presentat el llibre -juntament amb el president del PPC, Daniel Sirera- sobre "Libertad o Coacción. Políticas lingüísticas y nacionalismos en España" juntament amb els escriptors Xavier Pericay i Valentí Puig. "Al final, resulta que la llamada normalización no era tan normal. Coaccionar no es nunca normal. O no debería serlo", ha afegit alhora que ha criticat "las políticas lingüísticas promovidas por el nacionalismo" a les que ha titllat de "políticas autodestructivas y fracasadas".

El dirigent del PP ha deixat entreveure que és partidari que l'Estat recuperi les competències d'Educació que, en el cas de Catalunya, són exclusives de la Generalitat. "Coincido con todos los que creen llegado el momento de evaluar el efecto de décadas de políticas de supuesta normalización", ha afirmat.

Aznar ha denunciat també, en la seva opinió, "unos nacionalismos radicalizados, intervencionistas e insensibles a les exigencias del respeto a la pluralidad, la igualdad y los derechos inderogables de todo ciudadano español en cualquier parte del territorio nacional".

Font

Como veo interesante conocer a los adversarios ideologicos y sentimentales os comentare por que estoy de acuerdo con las palabras de Aznar.

1.- El objetivo ultimo del catalanismo politico es que los hablantes de castellano tengan los mismos derechos en cataluña que los hablantes de chino o arabe. Para ellos/vosotros, no es mas que una lengua extranjera masivamente hablada en cataluña.
Es de agradecer la sinceridad (de hecho ERC+CIU han aprobado resoluciones parlamentarias instando a que el catalan sea unica lengua oficial en cataluña-cosa para lo que afortunadamente, aun no tienen competencias).

2.- Teniendo en cuenta este objetivo ultimo (que por mucho que este lejos de ser la realidad, no deja de ser el proyecto) ¿como quereis que se llegue a ningun tipo de acuerdo linguistico a nivel politico?.
Los nacionalisitas y los que se casan con nacionalistas usan exclusivamente el catalan en la administracion y medios publicos
¿Lo hacen para lograr un "equilibrio linguistico" con el castellano que tiene mas potencia ,debido al numero de hablantes, en la industria del ocio y la comunicacion.

La respuesta es claro: NO, no lo hacen por eso. Cualquier cosa que toquen (aunque el catalan dominase el 80% del panorama global) seria hecha en catalan.

El tema a LP es complejo por eso, el castellano no necesita echar al catalan, pero parece que el catalan si, pues se ve demasiado amenazado y no quiere competencia.

Jo no soc pas catalanista (no soc ni català), no obstant vull comentar alguns punts sobre l'assumpte.

En principi, entenc bé el capteniment d'alguns en la seva defensa de la llengua, puc posar-me al seu lloc perquè on visc ens hi passa lo mateix. Tenim una llengua minoritzada (més aviat marginada de debò) que de no fer quelcom va a desaparèixer per la pressió que exerceix l'altra. No ha sigut pas per una pressió justa on les dues llengües han viscut en igualtat de condicions. Una ha sigut sempre elevada a un status de llengua de cultura, per motius arbitraris, i l'altra en llengua de taujans de poble, molts cops mitjançant lleis i decrets, pel que hi ha hagut una discriminació molt clara.
El cas del català és gairebé igual, atès que ha patit similars polítiques. És normal que ara, després de tants anys d'un infructuós, Deo gratias, intent de genocidi es vulgui potenciar la llengua propia.

Els castellans no ha hagut de sofrir aquest probleme mai, així que és normal que lis resulti molt problemàtic tindre empatia amb el cas català, o gallec, o basc o asturià. No obstant això, sempre es pot pensar què hi hagués passat si Espanya hagués caigut sota les arpes del domini francès, i la seva llengua hagués passat a un segon pla mentres que el francès hagués sigut la llengua nacional. Seria lògic que quan haguéssin pogut, haguéssin començat a recuperar la seva llengua aplicant segurament polítiques que permetessin salvar al malferit.

És entendible que s'utilitzin polítiques que afavoreixin el català, perquè encara avui no està en condicions de sobreviure com si ho està el castellà.

Catullus rebuznó:
És entendible que s'utilitzin polítiques que afavoreixin el català, perquè encara avui no està en condicions de sobreviure com si ho està el castellà.

Com que no ets ERCià, et parlaré en la teva llengua- de fet és la llengua que acostumo a parlar amb els meus amics nacionalistes moderats, que no amb els que se que son independentistes, amb els que només parlo castellà-.

Hi ha un grup de persones a aquest Estat per les quals els poders publics han de vetllar (uns 7 milions d'espanyols -una sisena part- no parlen castellà a casa). Hem de treballar per els seus drets linguistics i culturals. Pero repeteixo els drets els tenen LES PERSONES, no pas els TERRITORIS -que no tenen sentiments-.

Sincerament, una solucion raonable només passa per fomentar el català sense agredir el castellà ( i aqui és on algun pot dubtar si no s'ha creuat la linea, doncs a catalunya et multen si rotules els teus comerços en castellà...i a l'escola es tracta com l'anglès).Si aquestes politiques fossin per compensar, jo mateix les aprovaria...però no són per "compensar i assolir un "equilibri" entre ambdues llengües.

Però el conflicte bàsic és que molts catalanoparlants consideren que Catalunya es al català com Madrid al castellà i el francès a França.

Es fan un mal a ells mateixos, doncs això no serà mai, no mentre hi hagi milions de persones nascudes a Catalunya que parlen i sentin com a pròpia el castellà.

I no defensarem el castellà per defensar Espanya o per agredir el català, si no per nosaltres mateixos: per respecte a persones.

Para ver este contenido, necesitaremos su consentimiento para configurar cookies de terceros.
Para obtener información más detallada, consulte nuestra página de cookies.

1963.Que Catalunya es va volcar amb Franco durant coranta anys no es cap secret per als amants de les hemeroteques.Doncs be, despres de veure videos com aquest tampoc heu sera per a la resta del personal.L'idioma, como pot apreciar-se, perseguit.

OrgasmSEEKER rebuznó:
Sincerament, una solucion raonable només passa per fomentar el català sense agredir el castellà ( i aqui és on algun pot dubtar si no s'ha creuat la linea, doncs a catalunya et multen si rotules els teus comerços en castellà...i a l'escola es tracta com l'anglès).Si aquestes politiques fossin per compensar, jo mateix les aprovaria...però no són per "compensar i assolir un "equilibri" entre ambdues llengües.

Bé, crec que la llei no multa perquè hom posi el rètol en castellà, sinó per no posar-lo en català, per tant com que estigui en alemany o francès la multa també caurà si lo català no hi és. No és un atac exclusiu contra lo castellà.
No obstant he de dir que no n'estic d'acord, no em sembla una mesura adequada.
Sobre lo castellà a l'escola, també sembla que s'han traspassat certs límits, i parlo sens estar completament segur perquè no conec aqueixa realitat al 100%. Pel que lis escolto o llegeixo a alguns (gent d'aquest indret, Frikatxu ens pot parlar-ne), fa uns anys hi havia bilingüismo de debò. Aleshores les classes eren en les dues llengües, meitat i meitat, avui no. No sé si el canvi es va deure a que pocs assolien obtindre un nivell de destresa prou, i per ço varen escollir una política més agressiva però més efectiva.
Per altra banda, he escoltat molts cops a gent dir; és que el castellà està a tot arreu, la seva pressió justifica mesures d'aquesta mena.
Jo no sé pas com es pot assolir un equilibri, què faries tu exactament per a millorar la situació?

A reveure.

Catullus rebuznó:
Jo no sé pas com es pot assolir un equilibri, què faries tu exactament per a millorar la situació?

1.- Reconeixement de la catalanitat dels castellànoparlants i la seva cultura.

En el fons la demanda dels castellanoparlants catalans va més dirigida al reconeixement de la catalanitat de aquesta llengua que cap altra cosa més. ¿que elcatalà va arribar molt abans i que el castellà fa 300 anys no existia ni a nivel oral ni escrit a Catalunya? Si, i ¿que te això a veure amb la meva persona i els meus drets de ciutadania?
En resum que aqui hi cabem tots no hi cap ningu (quan al ideari del catalanisme, només hi cap el català, en la estructura mental decimononica de un territori=una llengua).

Quan demano més classes de castellà no ho faig perque els nens no surtin parlant el castellà (això si, a nivell de salsa rosa)...si no perque privant el castellà es transmet el missatge subliminal: aquesta cultura tard o d'hora ha de sortir, no es la nostra.De fet al Parlament català fins que no ha entrat C's no es parlava castellà, com si fós una malaltia.

2.- Potenciació del català comprenent els seus limits socioeconòmics.

El català, convivint amb el castellà, mai assolirà el seu nivell. És un anhel sense base. És com si jo volguès tenir a la xarxa d'internet tota la cultura i oci que tinc en anglès, en castellà (em crearia frustarció innecesària).
Igualment, mai hi haurà tants llibres en català com en castellà, doncs hi ha milers de llibres a traduir, i només es farà en llengues massives. Si tu ets un editor d'una resvista de puericultura i saps que amb el mateix contingut i cost de elaboració, vendràs 70.000 revistes en castellà però només 5.000 en català (en quina llengua ho faries?)...I així milers d'exemples cotidians.
P.E. Es queixen de que la cosa no serà "normal" fins que no hi hagi tantes pelicules en castellà com en català....I això és impossible!!!! Però la culpa no la té el castellà!!! (de fet és un dels quatre unics idiomes del món que hollywwod tradueix...doncs a suècia o holanda és amb subtítols).

Es queixen de que només un 5% de les declaracions a judicis són en català: però tens dret.
Es queixen de que hi ha poques pelicul.les i publicacions en català: però hi ha i moltes subvencionades.

Em queixo de que catalalunya és l'unic lloc del món on no es pot escolaritzar en una llengua oficial: em foto.

Catullus rebuznó:
A reveure.

Encara que a València no sé com estarà el tema, et dic el que faria a Catalunya, l'únic lloc del món, junt amb Espanya, on no poden existir els lliberals: respectant els drets de les persones que viuen ARA I AQUÍ, legislant sense rancúnies ni enemics exteriors que ens ataquen, fent lleis NECESSÀRIES, eliminant les coses INNECESSÀRIES.

Com es pot observar, aquesta concatenació d'idees em duu a defendre el dret dels marroquins o subsaharians a escolaritzar els seus fills en àrab, ara a l'any 2008 o en un futur més o menys llunyà, si fos raonable per motius pràctics.

Crec que aquesta segona idea la subscriuria un tant per cent molt petit d'aquest fòrum.

CABRON_ rebuznó:
Encara que a València no sé com estarà el tema, et dic el que faria a Catalunya, l'únic lloc del món, junt amb Espanya, on no poden existir els lliberals: respectant els drets de les persones que viuen ARA I AQUÍ, legislant sense rancúnies ni enemics exteriors que ens ataquen, fent lleis NECESSÀRIES, eliminant les coses INNECESSÀRIES.

Com es pot observar, aquesta concatenació d'idees em duu a defendre el dret dels marroquins o subsaharians a escolaritzar els seus fills en àrab, ara a l'any 2008 o en un futur més o menys llunyà, si fos raonable per motius pràctics.

Crec que aquesta segona idea la subscriuria un tant per cent molt petit d'aquest fòrum.

No té res a veure. Per començar aquests marroquins no parlen àrab, sinó àrab marroquí del nord, del sud, de tetuan, de tànger... i d'altres amazigh (rifeny, kabil, shleuh) i les diferències àrab stàndard i àrab coloquial són tan grans/ petites com entre castellà i italià.

En segón lloc, tant castellà com català són llengües oficials a catalunya com naturals (com a mínim el català, el castellà és més discutible, tot i que quan una gran part de la població la té com a llengua nativa es sol considerar així). L'àrab i la resta de llengües no són ni oficials ni natives; escolaritzar els néns en aquestes llengües no els faria cap bé, tot el contrari, els impossibilitaria per comunicar-se en cap de les llengües oficials amb soltura (en cas que les aprenguessin, mira el cas dels àrabs a França).

En tercer lloc, i per terminar, sento els nens moros (àrabs, amazighs, no n'estic segur perquè la seva llengua oralment no s'assembla gaire a l'àrab) parlar entre ells i amb la gent en català i castellà, i amb els seus pares en la seva llengua, per tal, no cal fer-los-hi aprendre una altra llengua que no parlaran ni a casa ni fora (seria com si als néns catalans i castellans els hi féssim les classes a l'escola en italià).

Salu2

CABRON_ rebuznó:

Si un dia els ciutadans de l'estat que hi ha implantat a catalunya, decideixen que l'arab sigui una tercera llengua cooficial, o sencillament l'unica oficial, evidentment que de ser així.

El problema és que això és molt improbable: el 95% dels parlants d'arab-que ja de per si són minoria dins catalunya- no són ciutadans espanyols i no votarien (són orgullosos ciutadans marroquins en la majoria dels casos), y per tant exerceixen els seus drets d'opinió sobre assumptes marroquins, no espanyols.

Però si, conceptualment estic d'acord: el dia que la majoria dels catalans decideixin que una llengua X sigui oficial...així ha de ser.

https://www.diarioiberico.com/actua...en-un-correccional-ling%fc%edstico-17816.html

No me extraña que tuvieran que abandonar el Parlament para no tener que escuchar lo que dijo Paco Caja, realmente tuvo que ser muy doloroso para ellos que sacase a la luz publicamente toda la mierda que tienen montada en los colegios con su política ultra nacionalista de intolerancia lingüistica.

Malditos hijos de puta, no se ni como puede haber gente que se atreva a negar que el español está discriminado en Cataluña cuando a los castellanohablantes ni siquiera se les permite estudiar en su propia lengua.

Aseguran que lo hacen para preservar el catalán, curiosa forma de preservar una lengua discriminando otra, aparte de que en Cataluña preservar el catalán tiene el mismo sentido que preservar el español, ya que ambas lenguas son habladas aproximadamente por el mismo porcentaje de ciudadanos. En Cataluña existe la mal llamada inmersion linguistica que no es más que imposición lingüistica, como demuestra el hecho de que los alumnos catalanes castellanoparlantes no puedan estudiar en su lengua materna y vehicular apesar de que la ley no solo lo permita sino que lo exija, esta anomalía en la educación (un caso único en Europa) a dado pié a que uno de cada dos escolares castellanohablantes esté condenado al fracaso escolar como resultado de la inmersión lingüística que está reconocida como la principal causa de ese fracaso. Según el último estudio del CIS un 69 % de catalanes se muestra en desacuerdo con que la enseñanza sea exclusivamente en catalán, pero la opinión de la gente no parece importarles lo más mínimo a los políticos ultra nacionalistas, como tampoco parece importarles lo más mínimo las desastrosas consecuencias de la mal llamada inmersión lingüistica.

ElSapoDeLaTrankaEmp¡nada rebuznó:
Malditos hijos de puta, no se ni como puede haber gente que se atreva a negar que el español está discriminado en Cataluña cuando a los castellanohablantes ni siquiera se les permite estudiar en su propia lengua.

Llavors jo soc l'unic a Catalunya que ha pogut estudiar en un ambient bilingüe?, collons, doncs dec ser realment molt afortunat. A la EGB el 60% més o menys de les assignatures les feiem en castellà i la resta en català. A la ESO només vaig fer en català 2 o 3 materies i més tard als cursos de Cicles Formatius les assignatures impartides en castellà van ser la gran majoría. He anat tant a llocs publics com concertats i d'aixo que dic no fa tants anys.

ElSapoDeLaTrankaEmp¡nada rebuznó:
Aseguran que lo hacen para preservar el catalán, curiosa forma de preservar una lengua discriminando otra, aparte de que en Cataluña preservar el catalán tiene el mismo sentido que preservar el español, ya que ambas lenguas son habladas aproximadamente por el mismo porcentaje de ciudadanos.

El desavantatge que pateix lo català és ben notable, no estan pas en igualtat de condicions. Per ço l'aplicació de mesures de contrapès, per a que ambdues gaudeixin d'un mateix estatus, crec jo.
De totes formes et plantejo la mateixa qüestió d'abans i que respongueren ja alguns.

Catullus rebuznó:

Fer ús del Valencià o del Mallorquí com si fóssiu un Andalús escrivint tal com parla habitualment, es a dir, amb el seu dialecte podrit del castellà i amb una jerga cutre, es ridícul, irrisori i, demostra la falta d'autoestima com a poble lingüísticament independent que els valencians mai sereu. Pringuis!<o></o><o></o>

D'aquí res l'idioma mexicà, andalús o argentí seran una realitat, amics; ¡visca la tolerancia! Lolol

Yo no pertenezco a ese grupo de apestados chueta-style del occidente.
Y no, internostrum no. Dediqué tiempo a aprender la lengua de Pompeu.
Has de aprenderla tú también Becerro, hay que conocer las lenguas patrias. :lol:

Das Ich rebuznó:
Llavors jo soc l'unic a Catalunya que ha pogut estudiar en un ambient bilingüe?, collons, doncs dec ser realment molt afortunat. A la EGB el 60% més o menys de les assignatures les feiem en castellà i la resta en català. A la ESO només vaig fer en català 2 o 3 materies i més tard als cursos de Cicles Formatius les assignatures impartides en castellà van ser la gran majoría. He anat tant a llocs publics com concertats i d'aixo que dic no fa tants anys.

Pues si que tuvimos suerte (yo tambien en EGB hacia bilingue-eran los 80's), pero ahora la cosa esta asi: dos horas de castellano a la semana; ninguna escuela donde se estudie en bilingue; eso si, ya hay escuelas donde se puede estudiar varias asignaturas en inglés-pero no en castellano-.

Lo cojonudo es que el nacionalismo que lleva 27 años gobernando cataluña era el que reclamaba en el tardofranquismo escuela "en lengua materna", al estar demostrado que se rinde a nivel de memorizacion, comprension y resultados, estudiendo en esa lengua.
Son los mismos que ahora se pasan esos mismos principios por el forro.

Firmaran los nacionalistas que cataluña deje de ser el unico lugar del mundo donde no se puede estudiar en una lengua oficial, a cambio de multiplicar por 5 las subvenciones al catalán?
NO...porque de lo que va esto, no es de equilibrar, si no de lanzar el mensaje subliminal de que unos son mas catalanes que otros.Y las personas que se jodan.

<o>E</o>s normal que s'hi dediqui més hores al català estenent el seu ús comú a les assignatures de les escoles primàries. Jo ho aprovo totalment, només els fatxes peperos, els xarnegos i els immigrants son els que es queixen. No es senyal llavors de que anem per bon camí?

Si no s'hi dediquessin la gent passaria del català, els joves troben ridícul preocupar-se per això i la societat d'avui dia es passota, la gent es preocupa més del futbol, la droga i la festa que de la llengua, el país o el perill que suposa la immigració i la invasió demogràfica per a la cultura i la identitat, a més, sobre aquest últim terme han rebut un rentat cerebral brutal, per tant, qualsevol cosa que sigui preservar el llegat d’un poble blanc, està casi censurat si no va acompanyat d’un negre amb barretina.

Com ja he dit, la gent no té aspiració alguna de preservar la cultura, i menys, de tenir inquietuds culturals, es normal que s’imposin aquestes lleis.

Atrás
Arriba Pie