EL POST DE LA NOSTRA LLENGUA

Et recomano el del López Tena, sempre que no et pugui tornar pessimista, apàtic o coses per l'estil.
 
Llop rebuznó:
Et recomano el del López Tena, sempre que no et pugui tornar pessimista, apàtic o coses per l'estil.

Efectivament, "Catalunya sota Espanya" és també un llibre molt il·lustratiu de l'actual realitat nacional (per dir-ho d'alguna manera) de Catalunya.
 
N'hauriem de fer un fil de floroxat, d'aquest, però la gent en passa bastant.
 
Lo de la independencia al modo chipriota que apunta becerrillo sería aún más peligroso para el conjunto español, ya que teniendo este ejemplo, todas las zonas de mayoría moruna apelaría a lo mismo y granada se eregiría de nuevo como reino taifa independiente, entre otros lugares. Esto no es irlanda, si se separa cataluña es por entero, guste o no, o qué mapa quieres que quede con trocitos dispersos en plan treviño pero más pequeños? porque te aseguro que a) la zona de provincias es catalanista y b) en las zonas metropolitanas como la de barcelona las únicas ciudades en las que creo que ganaría una mayoría españolista sería sta coloma y poco más, y nos son precisamente las joyas de la corona, además de teniendo en cuenta que trabajan en barcelona, poco creo que tirarían piedras sobre sus tejados.

Lo que decías en otro hilo de que la zona chipriotizada tendría que añadirse a andalucía es una sandez enorme, qué te crees que los únicos inmis que llegaron en los 60 y 70 venían de andalucía? si resulta que los emigrantes más internacionales son los gallegos, qué te dice eso? a parte que hay gente de todas las partes de españa, a ver si te crees que se juntarían con alándalus.
 
Ja saps com és: tira cap al seu cantó.



Hòstia, el Racó cada dia està més ple de subnormals, cal fer-hi un genocidi.
 
Llop rebuznó:
Ja saps com és: tira cap al seu cantó.



Hòstia, el Racó cada dia està més ple de subnormals, cal fer-hi un genocidi.

digues-li a en Marxito, que ja havía manifestat la seva opinió sobre parlar en altra llengua que no sigui la pròpia del fil, com si no hi haguessin fils oberts al respecte de la independencia sí o no de catalunya!!
 
Que conste en acta que yo estoy con los catalanes. Basta ya de pandereta, basta ya de mangoneo, basta ya de subvencionar a los que no quieren progresar, basta ya de derrochar y de tirar el dinero en ferias, pachangas, cultivos improductivos, etc., etc.

Si se publicaran las cuentas del Estado como Dios manda, y se penalizara a los que peor gastan el dinero, las cosas cambiarían muchísimo, incluyendo los independentismos. Estoy seguro.

No lo traduzco al catalán por dos razones. La primera es que no sé hablar catalán para mi desgracia, la segunda es que no me fío de que un traductor automático sepa transmitir correctamente lo que quiero decir. Si alguno se ofrece a traducirme, participaré en este hilo en la lengua adecuada.
 
L'internostrum fa mal als ulls, però a mi ja m'està bé.
 
MarXito rebuznó:
Si se publicaran las cuentas del Estado como Dios manda, y se penalizara a los que peor gastan el dinero, las cosas cambiarían muchísimo, incluyendo los independentismos. Estoy seguro.

.


Esto es lo que a mí me gustaría saber, que quede claro si es que hay una comunidad que "mantiene a las demás" o no sin mitologías y sin lloriqueos. Y lo de penalizar el derroche, malversación y mal uso estaría bien, pero acabarían todos los políticos entre rejas.

Puedes utilizar los traductores que hay, aunque no sean exactos se entiende el significado que es lo que cuenta.

Què tal entens tu el català? et caldria traduïr-t'ho?
 
Frikatxu rebuznó:
Què tal entens tu el català? et caldria traduïr-t'ho?
Solc entendre'l bastant bé, però com en tot, hi ha coses que se m'escapen. És llavors quan tir de traductor. Espero que se m'entengui.
 
MarXito rebuznó:
Frikatxu rebuznó:
Què tal entens tu el català? et caldria traduïr-t'ho?
Solc entendre'l bastant bé, però com en tot, hi ha coses que se m'escapen. És llavors quan tir de traductor. Espero que se m'entengui.

Sí, se t'enten força bé. Mira en brus que fa servir el traductor i ja li va bé.
 
Jo em pregunto una cosa, per que no hi ha un fil per parlar en galec o euskera? Crec que hi ha prou gent per aquí que podria obrirlo i segurament aportar coses en aquest idioma. De vascos no se, pero de galecs em consta que hi han molts. No els importa prou la seva llengua?
 
Lacroix rebuznó:
Llop rebuznó:
Et recomano el del López Tena, sempre que no et pugui tornar pessimista, apàtic o coses per l'estil.

Efectivament, "Catalunya sota Espanya" és també un llibre molt il·lustratiu de l'actual realitat nacional (per dir-ho d'alguna manera) de Catalunya.

Eso es así porque te dirá lo que quieres leer, no porque sea verdad.
 
Reservat lo dret d'admissió.


No vas correctament vestit, ho sento.
 
Das Ich rebuznó:
Jo em pregunto una cosa, per que no hi ha un fil per parlar en galec o euskera? Crec que hi ha prou gent per aquí que podria obrirlo i segurament aportar coses en aquest idioma. De vascos no se, pero de galecs em consta que hi han molts. No els importa prou la seva llengua?
Tenen el meu permís per a obrir-lo, sens dubte.

Les normes seran les mateixes que per a aquest fil.

Només queda que algú s'atreveixi a obrir-lo i veure com es desenvolupa la cosa.
 
Ja he vist que s'ha obert un en galec, ara nomes falta el d'euskera. Arisgo?
 
La Generalitat constata que els Estatuts de 6 CCAA tenen articles impugnats pel PP en el de Catalunya

La Generalitat de Catalunya ha elaborat un estudi comparatiu sobre els nous estatuts d'autonomia, que posa en evidència que sis comunitats autònomes tenen en els seus textos articles similars als impugnats pel PP en l'Estatut català i que, en aquells casos, han comptat amb l'aval dels populars.

L'informe, donat a conèixer avui per la Generalitat, ha estat elaborat per la Secretaria de Relacions Institucionals i Participació del govern, i reflecteix que, al contrari del que ha succeït amb l'Estatut català, el PP no ha impugnat cap dels articles dels textos de les altres comunitats autònomes.

En concret, segons l'estudi, Andalusia, Aragó, Balears i València tenen en els seus estatuts, que ja estan en vigor, 95 articles similars a altres tants que s'inclouen en el català, i les comunitats de les Canàries i Castella-la Manxa inclouran altres semblants en les reformes estatutaries que preparen.

D'acord amb l'informe, Andalusia té 42 articles "calcats o molt similars" als de l'Estatut; la Comunitat Valenciana onze; Balears sis i Aragó nou, mentre que el de Castella-la Manxa, que ja ha estat aprovat pel Parlament autonòmic i admès a tràmit al Congrés, conté tretze més.

En el cas de l'estatut de les Canàries, que s'està negociant al Congrés, l'informe assegura que dels primers acords assolits "es desprèn" que també inclourà diversos articles idèntics als impugnats davant el Tribunal Constitucional pel PP.

Els resultats de l'informe reflecteixen, segons la Generalitat, "la incoherència i falta de rigor del PP, ja que considera inconstitucionals articles de l'Estatut català que, en canvi, ha avalat" en altres comunitats autònomes.

Entre els articles similars dels uns i dels altres estatuts, l'informe destaca el que fa referència a la creació d'una Agència Tributària, que s'inclou en el text català, però també en l'andalús, el balear, l'aragonès i el de Castella-la Manxa.

Aquesta setmana, l'aprovació al parlament català de la llei de creació de l'Agència Tributària que inclou l'Estatut ha creat una gran polèmica i ha estat durament criticada pels populars que, en canvi, han votat a favor de la seva creació en les altres CCAA.

L'informe del govern català també compara els articles de l'Estatut català recorreguts pel Defensor del Poble i conclou que 21 d'ells "apareixen calcats o amb una petita diferència de forma en l'Estatut andalús".
 
L'oposició que fa el PP amb aquest i tants d'altres temes relacionats amb Catalunya fot vergonya aliena. Sembla que ens prenguin per babaus quan qualsevol amb dos dits de front te clar que a en Rajoy se li veu el llautó de una hora lluny!
 
Das Ich rebuznó:
Ja he vist que s'ha obert un en galec, ara nomes falta el d'euskera. Arisgo?
Tant en gallec com en català puc, amb prou feines de vegades, assabentar-me del que es diu, però en euskera estic segur que no. Ea, tot sigui per la diversitat lingüística de la pàtria.

Grissom rebuznó:
L'oposició que fa el PP amb aquest i tants d'altres temes relacionats amb Catalunya fot vergonya aliena. Sembla que ens prenguin per babaus quan qualsevol amb dos dits de front te clar que a en Rajoy se li veu el llautó de una hora lluny!
Hi ha un refrany en castellà que diu:

"Qui sembra vents, recull tempestats."

Ja els tocarà recollir les tempestats, ja. Temps al temps.
 
Llop rebuznó:
Tens un fil de l'estil per obrir
Un fil de llengua castellana? No creo que sigui necessari per res.

No creu que ja hi ha suficients?

Per Déu, espero que no s'estigui referint a un fil de Lleonès, perquè no es ni una miserable paraula en aquest idioma.
 
M'han comentat que fins i tot els catalans no utilitzen pas bé els pronoms febles, el en i hi. És veritat o serà un mite?.
 
Atrás
Arriba Pie