EL POST DE LA NOSTRA LLENGUA

En l'ús actual és qualsevol català que participi en l'espanyolisme o sent exigents, que ofreni glòries a Espanya :lol: (estil Puyol, que per cert a mi em cau molt bé).

En casos extrems d'espanyolisme el terme botifler s'abandona i s'empra algun insult ben reconsagrat, per exemple Vidal Cuadras.

Gent com Paco Caja no son considerats botiflers ans colons, fills de puta, ecspanyols o altres adjectius qualificatius que miren de transmetre odi i ràbia.

:1

Gràcies amics. És que he estat veient un video en youtube de tengo una pregunta para usted quan en Duran i Lleida parla, i hi havia comentaris dient que els de CiU són botiflers.
I bon, ara que també dius tu Llop (et puc tutejar?) el de Pujol, tinc curiositat per saber perquè els consideren així. Estic quelcom peix sobre les relacions Espanya-Catalunya la veritat.

Catullus rebuznó:
et puc tutejar?

Per favor. O en tot cas pots optar entre el tu i el vos, que me la posa molt dura quan molt de tant en tant algú me'n diu (m'ha passat, i això que soc jove) :oops:

Catullus rebuznó:
tinc curiositat per saber perquè els consideren així

Sobre el Puyol? Mmmm, a veure, jo t'estic parlant de casos bastant radicals del Racó, bé, l'última notícia és que serà capità de la selecció espanyola, llavors un segment radical l'odia, quines raons tenen pot variar, aquí en tens algunes opcions

a) Que això crearà identificació amb Espanya (això es dóna poc, perquè perquè algú fagi aquest raonament ha de tindre cert grau de capacitat per teoritzar sobre el nacionalisme pràctic)
b) Enveja barrejada amb odi i/o grans dosis de desconfiança en Espanya (això últim quasi per definició, la desconfiança)
c) Paral·lelament a a) que això és una oportunitat perduda per amb una declaració del Puyol crear identificació amb Catalunya i en concret amb l'independentisme
d) Ràbia pels comentaris de burla que alguns espanyolistes en faran sobre el tema
e) Veure malgastades aquestes forces que caldria dedicar al Barça

i suposo que alguna altra

"d) Ràbia pels comentaris de burla que alguns espanyolistes en faran sobre el tema"

LOL, bé ho saps.

E-notícies, la Vanguardia... és una plaga de merda que només busca que contagiar el seu ressentiment.

Oh vaja, perdó :oops:, però quan vas dir Puyol jo vaig creure que parlavas del polític. Haver estat llegint coses sobre CiU crec que m'ha fet pensar que era ell i no el futboliste.
De totes formes, el que has dit em sembla molt didàctic i és de molta ajuda.
Tots aqueixos punts, poden ésser aplicats a qualsevol que s'acosti a Espanya?, excepte el e) o canviant-ho.

PD: Sempre que siguin casos radicals.

Mmmm, és que hi ha un problema. El raconaire mig és un adolescent de catorze anys que no valora tot allò que han fet per ell i es queda tan ample dient que no hi ha cap diferència entre el President Pujol i el subhumà Montilla, per exemple, o dient que Prat de la Riba era un regionalista. Se'n van a l'extremisme però només de queixa, no d'acció, i sort que no pinten res perquè això al món real equival a enfonsar-ho tot, suposo que les hòsties de la vida ja els faran madurar. Llavors sí, aquesta part radical es mirarà qualsevol que miri d'entendre's amb Espanya com a mínim amb desconfiança.

Aleshores no és un bon indret on hi consultar.
On hi ha serietat?, hi ha qualque fórum, periódic etc on hi hagi gent amb més experiència?.

Doncs están ben bé els textos de CiU, per quelcom es comença. Quina opinió et mereix aquest partit?.
Per altra banda, pel que t'he llegit, cerques o vols l'indepèndencia de Catalunya, és correcte?, o és de tots els PP.CC?, a quin partit t'adscrius si no és indiscresió?.
Sobre lo de gent pragmàtica, potser si (també), diguem que volia trobar llocs on no hi hagués pas nins i on s'hi diferenciés al Pujol del Montilla.

Catullus rebuznó:
Doncs están ben bé els textos de CiU, per quelcom es comença. Quina opinió et mereix aquest partit?.
Per altra banda, pel que t'he llegit, cerques o vols l'indepèndencia de Catalunya, és correcte?, o és de tots els PP.CC?, a quin partit t'adscrius si no és indiscresió?.
Sobre lo de gent pragmàtica, potser si (també), diguem que volia trobar llocs on no hi hagués pas nins i on s'hi diferenciés al Pujol del Montilla.

Mmm

CiU té gent bona, molt bona, a dintre, té el Pujol, que no em fa vergonya de considerar-lo una espècie de pare, té gent que vol una Catalunya dues coses: catalana i virtuosa, i per tant son lo més assemblat a lo que jo vull. També està ple de comediants i gent que viu amarrada a la mamella pública des de fa dècades, però això com tots.

Segona pregunta. Vull les eines de sobirania adequades per donar-nos un bon creixement econòmic i tecnològic, assegurar cultura, identitat i tindre un país que no pugui ser influenciat per poders de fora (utopia), o sigui, que com que cal pactar amb Espanya i tal estic disposat a cedir política exterior i defensa, que crec que és lo que interessa, i a acceptar simbologia comuna de cert tipus, a més de l'aprenentatge del castellà. Això és lo que se m'acut ara, si cal discutir res més comenta-ho.

Sobre València i Mallorca, doncs m'agradaria tindre'ls com més agermanats millor amb nosaltres, ja que ens considero la mateixa sang o nació, com vulguis, però per desgràcia partits en diferents pobles. O sigui: la nació és lo evident, i n'és l'indicador més clar la llengua comuna, i a dintre de la nació hi som set pobles/identitats, més dues de tristament extingides, i a part la diàspora existent i la diàspora extingida. Llavors, per a ells vull lo millor, per més que estiguin tan equivocats de no traduir-se políticament en partits nacionals quasi, lo qual els hi causarà molt de mal i ja ho fa.

Voto CiU per vot útil i per eliminació. A part d'aquests només consideraria ERC però MAI mentre no decapitin a la direcció actual.

I si vols fòrums d'opinió tal com dius a l'últim paràgraf, doncs tens lo d'Estat Català, lo d'UNC i els comentaris de l'Avui, bàsicament, i també algun raconaire madur.

Doncs gràcies per contestar amb tanta franquesa, s'agraïx.
De totes formes, per a concretar:

Llop rebuznó:
Segona pregunta. Vull les eines de sobirania adequades per donar-nos un bon creixement econòmic i tecnològic, assegurar cultura, identitat i tindre un país que no pugui ser influenciat per poders de fora (utopia), o sigui, que com que cal pactar amb Espanya i tal estic disposat a cedir política exterior i defensa, que crec que és lo que interessa, i a acceptar simbologia comuna de cert tipus, a més de l'aprenentatge del castellà. Això és lo que se m'acut ara, si cal discutir res més comenta-ho.

D'açò que has dit, es pot entendre que vols una mena d'estat lliure associat?. Ho dic perquè dius que vols eines que us permetin tindre lo que més o menys entenc com a independència económica etc. però sota els pactes de defensa i política exterior. És que tal com ho entenc ara mateix, me'n recorda una mica a la situación de Port Ric.
Si es així, un cop s'hagi obtingut cert desenvolupment económic, l'independència total sempre podria ésser un desig a complir, no?.

Disculpa si he escrit alguna bajanada.

Catullus rebuznó:
Doncs gràcies per contestar amb tanta franquesa, s'agraïx.
De totes formes, per a concretar:

D'açò que has dit, es pot entendre que vols una mena d'estat lliure associat?. Ho dic perquè dius que vols eines que us permetin tindre lo que més o menys entenc com a independència económica etc. però sota els pactes de defensa i política exterior. És que tal com ho entenc ara mateix, me'n recorda una mica a la situación de Port Ric.
Si es així, un cop s'hagi obtingut cert desenvolupment económic, l'independència total sempre podria ésser un desig a complir, no?.

Disculpa si he escrit alguna bajanada.

No considero necessària una independència total, ara, si vols dir que que ens defensin uns altres i pagant ells, no. Pagant nosaltres aquest bocí d'exèrcit, i lo de política exterior i també lo de defensa no ho dic volent dir "que ens cobreixin l'esquena ells" sinó com a pacte amb Espanya per deixar-li competències que mai cediria i que són l'autèntica diferència entre unitat o independència: la capacitat de matar i les relacions amb la resta del món. I llavors simplement eliminar impostos i malgastament de recursos públics redirigint-los bàsicament a educació, infraestructures, investigació i promoció econòmica. Puerto Rico què li aporta a EEUU? Una illeta de merda per a fotre trets. En canvi un estat tecnocràtic sota una política exterior comuna pot ser molt útil.

Ah, si cal també puc acceptar cedir un tant per cent anual del PIB per a redistribució a la resta de l'estat, que no crec que calgui massa si els negres amb un 0'7% anirien servits.

Entenc. Bon, demà li faig a vos més qüestions si no li importa que ço ocorri.

Adéu-siau.

El problema de CiU es que és un bon partit amb un representant que mereix que el penjin. Catalunya ha sigut molt més pròspera durant el mandat de CiU que durant el del PSC, i la seva ideologia pot agradar més o menys, pero que ho van portar tot molt millor quan ells eren al poder és innegable. Lamentablement, Mas s'ha encarregat de fotre al terra tot el suport que tenia CiU a base de convertir la seva política d'oposició en una pantomima d'acusacions i atacs constants. Aixo fa que la única opció política viable que teniem desapareixi.

Sobre els suposats "heretjes" o botiflers estil Puyol, crec que n'hi ha de dos tipus, els catalans que mai han demostrat ser de cap facció en concret i no tenir massa opinió sobre el tema de nacionalisme, i els que s'han passat la vida dientli el nom del porc a espanya i quan han vist un bon sac de calés han marxat cap a madrid amb un coet al cul.

Un exemple és Andreu Buenafuente, que es va passar tota l'epoca de TV3 fent burla de la política i televisió Espanyola i ara el tenim llepantli el cul a Antena3 o al canal que estigui ara. Més que ser considerat com una traició, és una cosa que diu bastant dels principis d'aquest personatge, ja que quan li convé, és el més català dels catalans, i quan no, és lo que li paguin per ser.

Als catalans els calés ens poden més que la terra.

Llop rebuznó:
Sobre València i Mallorca, doncs m'agradaria tindre'ls com més agermanats millor amb nosaltres, ja que ens considero la mateixa sang o nació, com vulguis, però per desgràcia partits en diferents pobles. O sigui: la nació és lo evident, i n'és l'indicador més clar la llengua comuna, i a dintre de la nació hi som set pobles/identitats, més dues de tristament extingides, i a part la diàspora existent i la diàspora extingida. Llavors, per a ells vull lo millor, per més que estiguin tan equivocats de no traduir-se políticament en partits nacionals quasi, lo qual els hi causarà molt de mal i ja ho fa.

Només dues qüestions, quins són els set pobles/identitats que esmentes?, i les extingides?.
Sobre València i Ses Illes, aqueix capteniment que sembla ésser quelcom anticatalaniste o espanyoliste si així hi ha més precisió, serà una reacció contra el nacionalisme català o ja vindrà d'abans del seu sorgiment?.

Catullus rebuznó:
Només dues qüestions, quins són els set pobles/identitats que esmentes?, i les extingides?.
Sobre València i Ses Illes, aqueix capteniment que sembla ésser quelcom anticatalaniste o espanyoliste si així hi ha més precisió, serà una reacció contra el nacionalisme català o ja vindrà d'abans del seu sorgiment?.

Catalunya, els d'Aragó, Balears (encara que diuen que tenen una pertinença per cada illa i poc sentiment cap a les altres, clar que com que només n'hi ha una de grossa, doncs per simplificació dic Mallorca), València, Alguer, Andorra i el Rosselló. Alguns hi compten els cinc-cents del Carxe, però aquests diuen que es consideren valencians només. I d'extingides hi tenim els murcians i els d'Alger (d'Algèria), que quan van guanyar els moros de merda fills de puta (quan els gavatxos de merda es van rendir miserablement) van fugir massivament al Rosselló i s'hi han dissolt, ells i la seva parla, el patuet.

També podriem comptar altres casos de colònies, sobretot a Amèrica, però no en se gaires coses, com a cas a part compto uns quants centenars de menorquins que se'n van anar a New Smyrna, a Florida. Assimilats ja fa temps, evidentment.

Sobre el blaverisme estricte i el gonellisme, doncs ves a sabre, hi té molt a veure el PP i afins en lo primer cas, però això millor li ho preguntes al Molay i a algun valencià neutral. De grupúsculs anticatalans, que quasi sempre parlen castellà, venen de castellans i tenen posicions espanyolistes, doncs també n'hi han a la Franja (a un d'aquests lo van enganxar a un poble posant enganxines pancatalanistes que ell mateix havia estat criticant, hahaha), al Rosselló també vaig trobar una pàgina de l'estil, molt polide per cert, i també tenim un tarat a la Vall d'Aran i un moro subnormal del PP de Melilla exigint que demanéssim perdó per reconquerir Catalunya als moros (congruència...). Lo leridanismo i el tortosismo estan quasi morts.

Els valencians volen ser catalans?

Heu preguntat als valencians si volen ser de la vostra nació?

Para ver este contenido, necesitaremos su consentimiento para configurar cookies de terceros.
Para obtener información más detallada, consulte nuestra página de cookies.

L'alguerès.

Els obrers de l'AVE treballen mesos sense cap descans

imatges_21272.jpg

La mare d'un treballador de les obres de l'AVE, que ha intervingut en el programa Els matins, ha denunciat que el seu fill "treballa dotze hores diàries sense descans setmanal" com a encofrador a les obres de l'AVE al Prat. També ha explicat que aquests treballadors "no tenen vida familiar i no treballen amb totes les facultats degut a l'estrès" que pateixen i ha afegit que aquest ritme laboral "no l'aguanta ningú i fa mesos que treballa a aquest ritme". Per últim, ha dit que "jo em llevo al matí i el meu patir és: no han trucat, no ha passat res", en referència a què les obres del tren d'alta velocitat ja s'han cobrat tretze vides fins el moment.

Fall3n rebuznó:
Un exemple és Andreu Buenafuente, que es va passar tota l'epoca de TV3 fent burla de la política i televisió Espanyola i ara el tenim llepantli el cul a Antena3 o al canal que estigui ara. Més que ser considerat com una traició, és una cosa que diu bastant dels principis d'aquest personatge, ja que quan li convé, és el més català dels catalans, i quan no, és lo que li paguin per ser.

Als catalans els calés ens poden més que la terra.
No has pensat tu que per a cobrar els cales en TV3 Buenafuente tenia que burlarse de Espanya?O es que soles pot ser autentic Buenafuente cuan parla mal d'Espanya?Tal vegada cuan fingia no es ara que esta en una television nacional sino cuan estava en la televisio catalana.

¿alguien sería tan amable de traducirme esto?

elthiron:

Que aprengui catala? pos crec que el noi ja fa un gran esforç per parlar en catala, i ho trobu excel·lent.

Dotcale:

s'ho diu al usuari vodkaenvena crec

elthiron:

Que aprenda catalán? Pues creo que el chaval ya hace un gran esfuerzo por hablar en catalán, y lo encuentro excelente.

Dotcale:

Se lo dice al usuario vodkaenvena, creo

Atrás
Arriba Pie