EL POST DE LA NOSTRA LLENGUA

vodkaenvena rebuznó:
¿alguien sería tan amable de traducirme esto?

y de corregir las faltas

elthiron:

Que aprengui catala? pos doncs crec que el noi ja fa un gran esforç per parlar en catala, i ho trobu trobo excel·lent.

¿Que aprenda catalán? Pues creo que el chaval hace un gran esfuerzo por hablar en catalán, y me parece excelente

Dotcale:

s'ho diu al usuari a l'usuari vodkaenvena crec

Se lo dice al usuario vodkaenvena creo

Ah ok, creía que me insultaba, pero eso se lo decía a otro user confundiéndole conmigo, gracias y perdón por interrumpir en el hilo.

Déu meu, què és això d'aqueix avatar?, un ninot? o és un xicotet de debò? :shock:

Yo falo Asturianu, pero nun se me da bien... oficialida ya!!!

tuhalp rebuznó:

A les pàgines que vaig emprar per a estudiar català, deien que hi havia graus del demostratiu; aqueix, aquest i aquell, i no només aquest i aquell.
Sobre si és valencià o no, no sé pas, però vaja, de valencià jo havia sentit eix més aviat.
Del aqueix crec recordar que alguna pàgina deia que encara s'utilitzava a Lleida (a algunes partes), però no n'estic segur. Cercaré quelcom.

Valencià: este, eixe, aquell, i l'aqueix també segons la zona suposo.

Que per cert te'n vas a la Ribagorça i sents lo mateix.

Kirot rebuznó:
Yo falo Asturianu, pero nun se me da bien... oficialida ya!!!

Pos deprendelu bien fiyu, deprendelu que fai falta quien lu fale cumu'l Señor requier y non isa mistura que faleis nes ciudaes. To fartucu d'oyir l'amestáu de los coyones, ye cumu'na cuspiñada pales oreyes :99

Sobre qüestions gramaticals, també havia llegit que açò: esto i això: eso.
És correcte en català normatiu?, és més aviat de fora de Catalunya?.

No coneixía aquest fil obert per Ruben_vlc.

Jo soc de la comarca de L'Alcoià pero visc a València ja fa anys.
Considere que llengua catalana te moltes variants segons el lloc on es parle.M' entenen perfectament a Catalunya quan hi vaig i parlo la meua llengua.

No cal discutir tant si es o no es valencià . Tot a la fi te una rail comú i es una forma de enriquir el nostre patrimoni cultural.

Catullus rebuznó:
Sobre qüestions gramaticals, també havia llegit que açò: esto i això: eso.
És correcte en català normatiu?, és més aviat de fora de Catalunya?.

És que el català normatiu és a vegades una tocadeta de collons que val més no seguir si no vols semblar un robot. I ja no cal ni dir-ne res dels llibres d'estil escrits per subnormals o del llenguatge institucional.

Redemption rebuznó:
A ses illes diem aqueix i sobretot aquet. El tema de escurçar ses paraules mos agrada bastant :lol:
Els valencians aixo de bastant no heu solem dir molt.Diem mes prou que queda mes bonico.Lo de ses encara menys.

Bola de drac en valencià.

Para ver este contenido, necesitaremos su consentimiento para configurar cookies de terceros.
Para obtener información más detallada, consulte nuestra página de cookies.

Para ver este contenido, necesitaremos su consentimiento para configurar cookies de terceros.

Qui que hi haiga naixcut en la Comunitat Valenciana no s´en recorda de la millor serie de dibuixos animats de la historia.Serie que va marcar la nostra infancia i amb el millor doblatge de tots.

Los americanos si que se lo curran, lo hicieron con el loquendo.

tuhalp rebuznó:
Diem mes prou que queda mes bonico.

Que diguis lo que te passi pes ous me pareix molt be, pero...¿qui ets tu per dir lo que "queda més bonico"? Si un cas me dius que "es més correcte" o "s´utilitza més en el llenguatge formal escrit", però si mos hem de començar a barallar per dir quin és el dialecte més wapo...

tuhalp rebuznó:
No has pensat tu que per a cobrar els cales en TV3 Buenafuente tenia que burlarse de Espanya?O es que soles pot ser autentic Buenafuente cuan parla mal d'Espanya?Tal vegada cuan fingia no es ara que esta en una television nacional sino cuan estava en la televisio catalana.

Aqui a catalunya tots sabem lo que pensa Andreu Buenafuente. No només ha espressat la seva opinió a la TV sino que per la radio, en la que ha estat molts anys, i a altres medis.

Si hagués sigut un tio neutre, sense una opinió forta contra espanya (i la seva televisió en aquest cas) ningú hagués dit ni piu quan va marxar a Antena Gñe, però no es el cas.

Ha tirat per terra els principis que ha mantingut desde que està a la palestra per diners. No perque n'hi faltessin, sino per pura avaricia de poder. Alguns diuen "oh, es que per diners qualsevol", no, ni de conya.

Manifestació pel dret a decidir

Hola companys,

Només volia deixar constància que ahir vaig poder anar a la manifestació de Barcelona i va ser acollonant !!!!

Jo que estava decebut de l'apatia del pais i del passotisme general, vaig sorprendre'm de veure tanta gent a la manifestació, gent absolutament normal (no eren els radicals ni esquerranosos de sempre) i vaig pensar que en uns quants anys, encara podrem fer alguna cosa de profit.

Al Montilla encara haurem de reconeixer-li una virtut (i només una): que amb la seva manera de fer, la seva grisor i el seu servilisme respecte el PSOE, ha aconseguit despertar una mica el pais i fer-lo reaccionar.

Per una vegada, estic optimista (potser el Carod al 2014 encara es sortirà amb la seva idea d'astronauta... i jo que ho celebraré)

Atrás
Arriba Pie