El hilo de la Aviación de los cojones

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Pues debe haber sido contra un cóndor andino, porque el desperfecto es considerable. Claro que el habión también iría a una velocidad considerable. Todo suma.

Algo así están comentando los pilotos compañeros de mi promoción en el grupo de WhatsApp.
 
El radar a tomar por culo.

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Y el motor también.

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Es un radar meteorológico, no para detectar a otros aviones.

Sí, claro. Muy semejante a los radares meteorológicos fijos de AEMET y otros organismos. Miden la reflectividad de las gotas en la atmósfera, cuanto más gordas y más densas más reflejan, y no te digo nada si es granizo.

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In 1990, British Airways Flight 5390 experienced a terrifying incident when a cockpit windscreen panel fell out at 17,000 feet, causing the captain to be sucked halfway out of the plane.

Flight attendant Nigel Ogden, who was entering the cockpit, heroically held onto the pilot for over 20 minutes as the copilot made an emergency landing.

Despite extreme conditions and injuries, Ogden’s grip prevented further disaster, avoiding potential damage to the plane if the pilot’s body had detached.

The plane landed safely in Southampton, with the pilot miraculously surviving frostbite and multiple fractures, while Ogden sustained frostbite, a dislocated shoulder, and facial injuries.

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