Libros Libros: qué estáis leyendo, amigos? Hoy he comprado/robado libros, etc

  • Iniciador del tema Iniciador del tema Lebrom
  • Fecha de inicio Fecha de inicio

Lebrom

RangoMuerto por dentro
Moderador
Registro
5 Nov 2006
Mensajes
33.988
Reacciones
12.571
Bueno, sirva este hilo para unificar el vertiginoso posteo del foro libros, que aunque no escriba mucho, me gusta golisnear las lecturas de mis hermanos conforeros, para pillar ideas.

Ya de paso, y para darle algo de fuste al masuno inicial, pongo las imágenes de la biblioteca abandonada que encontré hace años, que hace unos días ILG me pidió que las resubiera.

dcd0e71f8dfd47ee0fd2740b61b65381.png

ba6240a860150257e0e7721f74225685.jpg


Bueno, y una fotillo de la casa, que era enorme y chanaba 4k, total ya han pasado años :lol: además que ahora hay varios foreros de la isla, fijo que alguno se ha colado también
b05f4c3bce6abc709688fe0d32105450.png
 
¿Esta es la casa que expoliaste años atrás o la de ahora?
 
La novia robada, voy por la segunda página. Por lo leído hasta ahora creo que va de que todas son unas putas.
 
Pues me pillas volviendo a La Conjura de los Necios de John Kennedy Toole. Supongo que no necesita presentación en este foro y no se lo descubriré a nadie. Si se lo descubro a alguien; ya tarda. Siento no ser mas revelador.

Por otra parte propongo destacar en negrita tanto título como autor. Tal y como he hecho yo.

De esta forma no sólo aplicaremos, por una vez, los recursos tipográficos del foro para algo útil. También evitaremos tener que leer las mierdas que cada cual argumenta para la lectura de cada obra. Cosa que no interesa ni a sus respectivas madres.
 
Pues había leído "El Marciano" y tras ver el trailer del próximo estreno de la peli, he fabricado el audiolibro y lo estoy escuchando.

Resulta que al ser un libro narrado en primera persona, a modo de diario, escuchar la narración, como si de un diario de a bordo se tratase, es una experiencia bastante agradable.

Amantes de la ciencia disfrutarán con las aventuras y desventuras del astronauta para sobrevivir, gracias también a su sentido del humor, que salpica toda la narración: "Ey, resulta que sí que soy botánico, ¡cuidado con mis poderes botánicos!" :lol:

No sólo aparece "el marciano" en el libro, también se ve la cosa desde el punto de vista de los que están en la tierra e intentan rescatarlo.

Lo cierto es que me ha gustado bastante. Y es curioso que este libro se haya dado a conocer gracias a que su autor publicó una pequeña tirada con fondos propios, creyendo en su obra, y a que una editorial se arriesgó a reeditarlo de forma más profesional.






Lo recomiendo de todas todas, de hecho estoy subiendo el audiolibro ahora mismo a Mega, en cuanto esté (en un cuarto de hora o así), lo pongo aquí el enlace.
 
Me queda el último capítulo de El Hombre en el Castillo y sigue siendo todo muy aburrido.
 
Yo estoy releyendo, en inglés, porque es imposible encontrar una edición en español, Three men on the bummel, del autor humorístico y puto genio Jerome K. Jerome.

three-men-on-the-bummel.jpg


Justo esta edición. A ratos es un pelín ardua, porque es un inglés decimonónico, mucho más complejo y más rico que el que poemos encontrar en un texto normal de hoy día.

Se trata de una secuela de la obra maestra total y absoluta de Tres hombres en una barca, que me duele la puta boca de recomendaros que leáis porque os ibais a partir la caja hasta el punto de llorar. Con este también me he pegado mis buenas panzás de reír:
George came down on Tuesday evening, and slept at Harris’s place. We thought this a better arrangement than his own suggestion, which was that we should call for him on our way and “pick him up.” Picking George up in the morning means picking him out of bed to begin with, and shaking him awake—in itself an exhausting effort with which to commence the day; helping him find his things and finish his packing; and then waiting for him while he eats his breakfast, a tedious entertainment from the spectator’s point of view, full of wearisome repetition.
I knew that if he slept at “Beggarbush” he would be up in time; I have slept there myself, and I know what happens. About the middle of the night, as you judge, though in reality it may be somewhat later, you are startled out of your first sleep by what sounds like a rush of cavalry along the passage, just outside your door. Your half-awakened intelligence fluctuates between burglars, the Day of Judgment, and a gas explosion. You sit up in bed and listen intently. You are not kept waiting long; the next moment a door is violently slammed, and somebody, or something, is evidently coming downstairs on a tea-tray.
“I told you so,” says a voice outside, and immediately some hard substance, a head one would say from the ring of it, rebounds against the panel of your door.
By this time you are charging madly round the room for your clothes. Nothing is where you put it overnight, the articles most essential have disappeared entirely; and meanwhile the murder, or revolution, or whatever it is, continues unchecked. You pause for a moment, with your head under the wardrobe, where you think you can see your slippers, to listen to a steady, monotonous thumping upon a distant door. The victim, you presume, has taken refuge there; they mean to have him out and finish him. Will you be in time? The knocking ceases, and a voice, sweetly reassuring in its gentle plaintiveness, asks meekly:
“Pa, may I get up?”
You do not hear the other voice, but the responses are:
“No, it was only the bath—no, she ain’t really hurt,—only wet, you know. Yes, ma, I’ll tell ’em what you say. No, it was a pure accident. Yes; good-night, papa.”
Then the same voice, exerting itself so as to be heard in a distant part of the house, remarks:
“You’ve got to come upstairs again. Pa says it isn’t time yet to get up.”
You return to bed, and lie listening to somebody being dragged upstairs, evidently against their will. By a thoughtful arrangement the spare rooms at “Beggarbush” are exactly underneath the nurseries. The same somebody, you conclude, still offering the most creditable opposition, is being put back into bed. You can follow the contest with much exactitude, because every time the body is flung down upon the spring mattress, the bedstead, just above your head, makes a sort of jump; while every time the body succeeds in struggling out again, you are aware by the thud upon the floor. After a time the struggle wanes, or maybe the bed collapses; and you drift back into sleep. But the next moment, or what seems to be the next moment, you again open your eyes under the consciousness of a presence. The door is being held ajar, and four solemn faces, piled one on top of the other, are peering at you, as though you were some natural curiosity kept in this particular room. Seeing you awake, the top face, walking calmly over the other three, comes in and sits on the bed in a friendly attitude.
“Oh!” it says, “we didn’t know you were awake. I’ve been awake some time.”
“So I gather,” you reply, shortly.
“Pa doesn’t like us to get up too early,” it continues. “He says everybody else in the house is liable to be disturbed if we get up. So, of course, we mustn’t.”
The tone is that of gentle resignation. It is instinct with the spirit of virtuous pride, arising from the consciousness of self-sacrifice.
“Don’t you call this being up?” you suggest.
“Oh, no; we’re not really up, you know, because we’re not properly dressed.” The fact is self-evident. “Pa’s always very tired in the morning,” the voice continues; “of course, that’s because he works hard all day. Are you ever tired in the morning?”
At this point he turns and notices, for the first time, that the three other children have also entered, and are sitting in a semi-circle on the floor. From their attitude it is clear they have mistaken the whole thing for one of the slower forms of entertainment, some comic lecture or conjuring exhibition, and are waiting patiently for you to get out of bed and do something. It shocks him, the idea of their being in the guest’s bedchamber. He peremptorily orders them out. They do not answer him, they do not argue; in dead silence, and with one accord they fall upon him. All you can see from the bed is a confused tangle of waving arms and legs, suggestive of an intoxicated octopus trying to find bottom. Not a word is spoken; that seems to be the etiquette of the thing. If you are sleeping in your pyjamas, you spring from the bed, and only add to the confusion; if you are wearing a less showy garment, you stop where you are and shout commands, which are utterly unheeded. The simplest plan is to leave it to the eldest boy. He does get them out after a while, and closes the door upon them. It re-opens immediately, and one, generally Muriel, is shot back into the room. She enters as from a catapult. She is handicapped by having long hair, which can be used as a convenient handle. Evidently aware of this natural disadvantage, she clutches it herself tightly in one hand, and punches with the other. He opens the door again, and cleverly uses her as a battering-ram against the wall of those without. You can hear the dull crash as her head enters among them, and scatters them. When the victory is complete, he comes back and resumes his seat on the bed. There is no bitterness about him; he has forgotten the whole incident.
“I like the morning,” he says, “don’t you?”
“Some mornings,” you agree, “are all right; others are not so peaceful.”
He takes no notice of your exception; a far-away look steals over his somewhat ethereal face.
“I should like to die in the morning,” he says; “everything is so beautiful then.”
“Well,” you answer, “perhaps you will, if your father ever invites an irritable man to come and sleep here, and doesn’t warn him beforehand.”
He descends from his contemplative mood, and becomes himself again.
“It’s jolly in the garden,” he suggests; “you wouldn’t like to get up and have a game of cricket, would you?”
It was not the idea with which you went to bed, but now, as things have turned out, it seems as good a plan as lying there hopelessly awake; and you agree.
You learn, later in the day, that the explanation of the proceeding is that you, unable to sleep, woke up early in the morning, and thought you would like a game of cricket. The children, taught to be ever courteous to guests, felt it their duty to humour you. Mrs. Harris remarks at breakfast that at least you might have seen to it that the children were properly dressed before you took them out; while Harris points out to you, pathetically, how, by your one morning’s example and encouragement, you have undone his labour of months.
On this Wednesday morning, George, it seems, clamoured to get up at a quarter-past five, and persuaded them to let him teach them cycling tricks round the cucumber frames on Harris’s new wheel. Even Mrs. Harris, however, did not blame George on this occasion; she felt intuitively the idea could not have been entirely his.
It is not that the Harris children have the faintest notion of avoiding blame at the expense of a friend and comrade. One and all they are honesty itself in accepting responsibility for their own misdeeds. It simply is, that is how the thing presents itself to their understanding. When you explain to them that you had no original intention of getting up at five o’clock in the morning to play cricket on the croquet lawn, or to mimic the history of the early Church by shooting with a cross-bow at dolls tied to a tree; that as a matter of fact, left to your own initiative, you would have slept peacefully till roused in Christian fashion with a cup of tea at eight, they are firstly astonished, secondly apologetic, and thirdly sincerely contrite. In the present instance, waiving the purely academic question whether the awakening of George at a little before five was due to natural instinct on his part, or to the accidental passing of a home-made boomerang through his bedroom window, the dear children frankly admitted that the blame for his uprising was their own. As the eldest boy said:
“We ought to have remembered that Uncle George had a long day, before him, and we ought to have dissuaded him from getting up. I blame myself entirely.”
 
Darkiano rebuznó:
Lo recomiendo de todas todas, de hecho estoy subiendo el audiolibro ahora mismo a Mega, en cuanto esté (en un cuarto de hora o así), lo pongo aquí el enlace.

Pues aquí está el enlace del audiolibro "El Marciano".

https://mega.co.nz/#!qoYFGIoD!i7IO105KcUQVCk_R_6IJh6fGP81WrBvSdbHZIN_ AkO0



Para ver este contenido, necesitaremos su consentimiento para configurar cookies de terceros.
Para obtener información más detallada, consulte nuestra página de cookies.





También os dejo el enlace al libro y al audiolibro de "Volver a empezar", recomendado por mi y por mi futuro amante Kokillo.

https://mega.co.nz/#!jwoynB7C!Nj3uqWnu-dYnwMUlL7hkU8qcP4F0hlYOqHPYQkORvDs

https://mega.co.nz/#!71wwULjC!PTHMzQKk3B7fi7Z0GXB1WpNkLxGSk3c-ZJcEQ1PALrc
 
ilovegintonic rebuznó:
¿Esta es la casa que expoliaste años atrás o la de ahora?

:lol::lol: A ver si encuentro las fotos de los libros que me llevé en esa ocasión.

La biblioteca nueva es esta, no sé por qué no se me pasan todas las fotos al pc, de momento sólo se han pasado estas dos

8b75541ef1924a80d7931f39553fea0b.jpg


Lástima que la edición no sea más antigua, pero nunca había tenido uno
e0cc0e26ece4fdb209cef73253a16f05.png
 
Yo estoy con Los Jardines de la Luna de Steve Erikson, el primero de una serie de diez libracos llamada Malaz: El Libro de los Caídos. Fantasía épica para gourmets según dicen, que en verano suele apetecer.
 
Estoy terminando de leer Microsiervos, de Douglas Coupland. Me lo habían recomendado varias veces pero por pereza no lo había tocado, como algún forero que no recuerdo puso un enlace de descarga en el hilo de Silicon Valley lo bajé y la verdad es que no me arrpeiento, la primera mitad del libro me ha gustado mucho mucho mucho, lo que me queda me está aburriendo bastante pero aunque el final del libro sea una mierda habrá merecido la pena.
 
¿Oye la casa esa sigue teniendo ese material? Es que el otro día me ofrecieron 5 cifras por toda la colección que se hizo mi padre y mi abuelo de la primera edición de la Summa Artis y seguro que en esa mansión de leídos debe haber (o hubo) algún volumen valioso.
 
Yo hoy he tirado El Hobbit y varias mierdas mas.

jt4ck9.jpg
 
Eso no se hace, mamón. Haz un pack y te compro varios.
 
LMN rebuznó:
¿Oye la casa esa sigue teniendo ese material? Es que el otro día me ofrecieron 5 cifras por toda la colección que se hizo mi padre y mi abuelo de la primera edición de la Summa Artis y seguro que en esa mansión de leídos debe haber (o hubo) algún volumen valioso.

En la primera apenas queda nada, después de muchas visitas mías la dejé bajo mínimos, y la última vez que fui algunos niñatos se habían dedicado a romper y hacer hogueras, y casi no había nada excepto revistas.

Rarito rebuznó:

A ver si tu sabes, amijo rarito. Entre los libros encontré estos "carteles", lo pongo entre comillas porque no son exactamente carteles, parecen el filmaffinity de la época, por detrás te viene la ficha técnica, el reparto, sinopsis, frases publicitarias y varias pijaditas más. ¿Vale algo :lol:?

9ef85d85aad91a74effa5755b92d919d.jpg

581c188e2e498790d8bd873186881690.jpg

835ddd841634cef956d7ec723835acb4.jpg


Y luego varias revistas y bastantes libros, de los libros no he sacado foto, a ver si mañana. Hay uno sobre cine animado bastante chanante.

5d3b60b44c8047ae129a717389fdf8e4.jpg


Y para dejar de dar la brasa con tanta foto, también estas bobinas viejas, yo creo que limpiándolas y dándoles un poco de brillo igual le hago el lío a algún modernito hipster y saco algo de dinero con el rollo vintage.

57d6ee34955a1edb172a9617746ee685.jpg


698a40cc3a88f334a7f490ea50bd78e1.jpg
 
Confesiones de un chef, de Anthony Bourdain. Bastante entretenido, me lo recomendaron un par de veces.
 
Una cosa, hace unos meses dejé a medias Volver a empezar, alguien lo recomendó en el libros. Llegué hasta donde
conoce a la tía que a la que le pasa lo mismo
¿Merece la pena terminarlo?

Aprovecho el masuno ¿Merece la pena Viaje al final de la noche? ¿Es rollo nihilista/misantrópico en plan Houlleberq o no tiene nada que ver?
 
Yo sigo a lo mío, este es uno de los que comenté en el sucforo libros, no sé si valdrá algo, pero las láminas son cojonudas, esto se queda en casa.

982cbf0cb67efd128a786aa3aeea0769.png

961c261160a20ff5017a7c985f9ed726.jpg
 
Se te ha caído mostaza en el libro.
 
Terminado Sumisión de Houllebecq, disfrutable pero no de lo mejor de su obra. Habría molado que entrase más en detalle en los cambios sociales, que es lo que, de entrada, más me llamaba del libro. Cuenta que la criminalidad baja a la décima parte o que las mujeres, de un día para otro, dejan de llevar minifalda pero más que describirlo, se limita a indicarlo. Por otro lado, el último tercio o así de la obra no es más que un enorme rodeo para llevar al protagonista a donde ya sabemos que terminará desde mitad de obra. Vale que es para darle dramatismo, la catarsis y todo eso tan profundo pero resúmelo un poco leches, que las rachas del COD no se sacan solas.

Ahora eso sí, como en todas sus novelas, vienen 3 o 4 citas de las matarse a pajas de sangre, ahora mismo recuerdo dos, que la felicidad de la mujer es la sumisión absoluta al hombre y la del hombre la sumisión absoluta a Dios :121 y que las moras por el día dan pena y por la noche en casa se convierten en aves del paraíso con tangas y encajes de fantasía, justo al contrario que las mujeres occidentales :lol:
 
Casi terminado La Constelación del Perro, de Peter Heller, mola como una caja de plátanos.

Es una mezcla entre Delibes y McCarthy.
 
Arriba Pie